گرما و ام.اس

 

گرمای محیط زندگی یا کار می تواند برای بیماران ام اس بسیار آزار دهنده باشد ، شایع ترین علایم ایجاد شده در اثر گرما در بیماران مبتلا به ام اس، ضعف و تاری دید است. هر عاملی که دمای مرکزی بدن را افزایش دهد، موجب تشدید علایم بیماران می شود. علت این امر، این است که انتقال امواج عصبی، شدیدا نسبت به افزایش درجه حرارت حساس است.

در هنگام کار ، ورزش یا انجام فعالیت های روزمره  در صورتی که  دمای هوا بالا باشد (به خصوص دمای بالاتر از دمای پوست – ۳۵ درجه سانتیگراد) از سه مکانیسم دفع گرمای مازاد بدن (دفع گرمای بدن از طریق  مجاورت پوست با هوای اطراف، تابش امواج گرمایی از سطح پوست به محیط  اطراف و تبخیر عرق از سطح پوست) ، دو مکانیسم غیر فعال می شود و فقط گرمای مازاد از طریق تبخیر عرق از سطح پوست دفع می گردد که میزان آن هم در رطوبت نسبی بالا به شدت کاهش می یابد و منجر به افزایش دمای مرکزی بدن می شود که می تواند توسط فرد تحمل نشود و او را دچار مشکل نماید. لذا برای پیشگیری از تاثیر گرما بر بدن و دفع بیشتر گرمای بدن باید با کاربرد روش هایی بدن را خنک کرد ما به عنوان متخصصین کنترل استرس حرارتی توصیه می کنیم که از جلیقه های خنک کننده که به همین منظور طراحی و ساخته شده اند استفاده کنید. بر همین اساس انجمن ام اس امریکا در برنامه بهبود زندگی بیماران ام اس ، به طور رایگان جلیقه های خنک کننده در اختیار بیماران ام اس قرارمی دهد.

چرا خنک کردن بدن بیماران ام اس مهم است ؟

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری ام اس به گرما حساس هستند. تحقیقات در خصوص این بیماران اثبات کرده است که گرما و رطوبت ، اغلب علایم بیماری ام اس را بدتر می کند. تحقیقات هم چنین نشان داده است که خنک کردن بدن بیماران ام اس ، کمک به کاهش اثرات منفی گرما و رطوبت می کند.

چگونه بیماران ام اس می توانند بدن خودشان را خنک کنند؟

یکی از روش های راحت و عملی برای خنک کردن بدن ، استفاده از یک دست جلیقه خنک کننده تبخیری است که با پوشیدن آن بر روی تی شرت ، پیراهن یا مانتو ، موجب جذب گرمای بدن و خنک شدن پوست و هم چنین جلوگیری از انتقال گرمای محیط به بدن در ناحیه تنه می شود و با خنک شدن پوست (پوست بدن انسان، مشابه رادیاتور خودرو است) ، احساس خنکی و آسایش دمایی به فرد دست می دهد .

www.hifitcool.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: گروه پروانه های نارنجی نارنجی پروانه ها ام اس گرما تشدید بیماری

تاريخ : جمعه 30 خرداد 1399 | 20:35 | نویسنده : گیتا منصوری |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.